STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA w RADOMIU 2028
W nawiązaniu do burzliwej dyskusji w mediach i na portalach społecznościowych na temat rozwoju Strefy Płatnego Parkowania w Radomiu, zauważamy wzmożone zainteresowanie zarówno mieszkańców, jak i władz miasta. Temat powraca w różnych kontekstach: od wydłużenia godzin obowiązywania opłat po koncepcję rozbudowy strefy, która pojawiła się na udostępnionej niedawno mapie. W tle pojawiają się także informacje o planach budowy centrum przesiadkowego przy rondzie ks. Kotlarza, a także o propozycjach reorganizacji ulic w Śródmieściu i jego okolicach. Co łączy te różnorodne inicjatywy? Jest to przyjęta przez Radę Miejską Radomia pod koniec 2023 roku strategia pod nazwą *Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Gmin Obszaru Funkcjonalnego Radomia 2030+*, której perspektywa sięga nawet roku 2040.
![]() |
Odwrócona piramida mobilności - Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Gmin Obszaru Funkcjonalnego Radomia 2030+ |
Dokument ten, będący efektem licznych konsultacji społecznych, wyznacza nowe cele i standardy dla miejskiego transportu, planując zrównoważony rozwój i zwiększenie dostępności przestrzeni publicznej. Warto przyjrzeć się bliżej głównym założeniom tego planu, aby zrozumieć, dlaczego Strefa Płatnego Parkowania w obecnym kształcie zajmuje aż tak duży obszar i jakie długoterminowe korzyści miasto zamierza osiągnąć dzięki temu rozszerzeniu. Czy te zmiany da się obronić w oczach mieszkańców? Czy są rozsądne? Czy uzasadnione?